Zamieszczone przez Masmo
1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice
Zwiń
X
-
1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice
Witam !!!!
Kolega zadał mi pytanie: Czym się różni silnik TDI 90 KM od 110 KM ?
Odpowiedziałem:
1. Turbiną ( 110 ze zmienną geometrią)
2. Zaworkiem na podszybiu
3. "Banią" do sterowania turbiną
4. Wtryskami
5. Programem
Czy to wszystko ?
Dodam, że Kolega AGR pod maską posiada, a chciałby mieć coś na kształt AHF / ASV.
Zaproponowałem mu po prostu podciągnięcie elektroniczne na 110 KM, ale .... jak zniesie to turbina ?
I jeszcze jedno - czy skrzynie biegów 5 - biegowe są te same w TDI 90 i 110 KM ? Czhodzi mi również o przełożenia.Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji
-
-
Re: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice
Wszystko.Zamieszczone przez MisKolega zadał mi pytanie: Czym się różni silnik TDI 90 KM od 110 KM ?
Czy to wszystko ?
k
Nie ma najmniejszego problemu zeby to zrobic, ale latwiej jest wlozyc sprezarke od ASZ/ARL.Zamieszczone przez MisDodam, że Kolega AGR pod maską posiada, a chciałby mieć coś na kształt AHF / ASV.
U mnie zniosla bardzo duzo.Zamieszczone przez MisZaproponowałem mu po prostu podciągnięcie elektroniczne na 110 KM, ale .... jak zniesie to turbina ?
Ponad 1,2 bara. :twisted: - wynik 133KM na wtryskach 216cc.
Jak wymieni jeszcze wtryski na te od ASV powinno sie udac samym programem zrobic 120-125KM i ponad 300 niutkow."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
No mi powinno wystarczyć te 125 KM, zwłaszcza że mam 90.Ciekawe ile więcej pali .Tak trochę z innej beczki mi coś za dużo pali , może to być wina pompy czy wtrysków?U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara. - wynik 133KM na wtryskach 216cc.
Jak wymieni jeszcze wtryski na te od ASV powinno sie udac samym programem zrobic 120-125KM i ponad 300 niutkow.
Komentarz
-
-
W zaleznosci od programu mi wtedy palila mniej lub tyle samo.Zamieszczone przez henioNo mi powinno wystarczyć te 125 KM, zwłaszcza że mam 90.Ciekawe ile więcej pali.
Jezeli to jest duzo wiecej to wina wtryskow. Do tego jak jeszcze mocno kopci, to raczej pewne, ze wtryski leja.Zamieszczone przez henioTak trochę z innej beczki mi coś za dużo pali , może to być wina pompy czy wtrysków?"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Mógłbym prosić o wyjaśnienie? Czy 1,2 bara to bardzo dużo? U mnie w wartościach mierzonych ciśnienie w kolektorze ssącym, ciśnienie doładowania wymagane to 1950 mbar zaś rzeczywiste ( zmierzone w próbie drogowej ) dochodzi do 2100 mbar. Mówimy o innych ciśnieniach?U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara.Golf IV ALH@ASV
Komentarz
-
-
Wartosc, ktora podaje PurchawA to "cisnienie sprezarki". Dodajac do tego wartosc cisnienia atmosferycznego (ok 1000mbar) uzyskujemy wartosci, ktore Ty podajesz.Zamieszczone przez figurelMógłbym prosić o wyjaśnienie? Czy 1,2 bara to bardzo dużo? U mnie w wartościach mierzonych ciśnienie w kolektorze ssącym, ciśnienie doładowania wymagane to 1950 mbar zaś rzeczywiste ( zmierzone w próbie drogowej ) dochodzi do 2100 mbar. Mówimy o innych ciśnieniach?U mnie zniosla bardzo duzo. Ponad 1,2 bara.
Tym samym "piotrkowe" 1,2 bara to w przyblizeniu ok. 2200 mbar.
Z tym, ze Piotrek, piszac o 1,2 bara, ma na mysli cisnienie zadane (to ktore u Ciebie wynosi 1950).
250mbar to juz jest dosc hardcoreowy przyrost. Normalnie przy chiptuningu (tzw. cywilnym) robi sie 50 (maks 100) mbar zwiekszenia cisnienia.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Nic nie kopci nawet po dodaniu szybko gazu, tylko jak się odpali rano to lekki dymek chwilkę pójdzie .Jezeli to jest duzo wiecej to wina wtryskow. Do tego jak jeszcze mocno kopci, to raczej pewne, ze wtryski leja.
Ps. Czy dochodzą do kolegi wiadomośći PW bo już z pięć wysłałem i nic :roll:
Komentarz
-
-
Michal juz wszystko wyjasnil.Zamieszczone przez figurelMógłbym prosić o wyjaśnienie? Czy 1,2 bara to bardzo dużo?
k
Dodam tylko, ze seryjnie w AGRze turbina pompuje cos okolo 0,8 a w overbooscie chyba nieco ponad 0,9 bara. Tak wiec ponad 1,2 to byl dla niej kosmos.
Ale za to jak gwizdala. :szeroki_usmiech
Tylko od razu zaznaczam, ze to bylo na moje wyrazne zyczenie z pelna swiadomoscia ewentualnych konsekfencji.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Re: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice
Łatwiej ? Chyba korzystniej :diabelski_usmiech: Robota to chyba podobna ... bańkę i zaworki też trzeba dokładać. Taką turbinę to ja sobie włoże (do AHFa) jak moje qpkę zrobi :P :twisted:Zamieszczone przez PurchawaNie ma najmniejszego problemu zeby to zrobic, ale latwiej jest wlozyc sprezarke od ASZ/ARL.
Będzie bez hardkorów. 110 wierzchowców. A jak bedą leniwe, to się wtryski zmieni.Zamieszczone przez PurchawaU mnie zniosla bardzo duzo.
Ponad 1,2 bara. :twisted: - wynik 133KM na wtryskach 216cc.
Jak wymieni jeszcze wtryski na te od ASV powinno sie udac samym programem zrobic 120-125KM i ponad 300 niutkow.
Ciekawe kto wtedy bedzie lepszy. Ja w serii, czy on po takiej modyfikacji ...Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji
Komentarz
-
-
Re: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice
O tyle latwiej, ze w AGR i ASZ/ARL turbina jest razem z kolektorem wydechowym.Zamieszczone przez MisŁatwiej ?
W ASV kolektor jest oddzielnie i trzeba troche rzezbic.
Zalezy ile wyjdzie niutkow.Zamieszczone przez MisBędzie bez hardkorów. 110 wierzchowców. A jak bedą leniwe, to się wtryski zmieni.
Ciekawe kto wtedy bedzie lepszy. Ja w serii, czy on po takiej modyfikacji ..."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
A po czym wnosisz? :szeroki_usmiech :wink:Zamieszczone przez wasylmnie sięwydaje że AGR w porównaniu z ASV nie ma intercoolera...? Niech mnie ktoś poprawi jak się myle? :roll:"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
Komentarz